::

:::

Monday, March 30, 2009

Aura Tun Mahathir

Alhamdulillah. Kita pun terasa sebak dengan kehadiran negarawan ulung, Tun Mahathir dan Tun Hasmah ke Perhimpunan Agung. Menjadi generasi Melayu yang menjalani usia muda semasa Tun menjadi Perdana Menteri, rasa bangga menyelinap untuk berdiri megah sebagai warga Melayu, warga Malaysia dan beragama Islam di tanah air tercinta ini. Keseluruhan gerak hidup kita dipenuhi dengan kegemilangan era pemerintahan Tun dan sehingga kini Tun tiada gantinya.
Kehadiran Tun, yang sehingga kini suara yang dilafazkan beliau, meskipun kadang - kadang menggugat keutuhan UMNO, adalah kerana bangsa dan agamanya. Keikhlasannya untuk melihat bangsa dan agamanya tidak mudah - mudah diperkotak - katikkan, tidak pernah luntur sedikitpun daripada jiwa Tun.
Sebagai negarawan terulung, Perdana Menteri yang tiada tolok bandingnya, Presiden UMNO yang tiada gantinya, kehadiran Tun hendaklah diterima tanpa prejudis. Ketika seantero dunia masih mendengar kepada Tun, apakah UMNO menjadi terlalu angkuh untuk 'tidak mendengar' kepada Tun ? Jasa Tun terlalu besar untuk kita tidakkan...

No comments:

Post a Comment