::

:::

Sunday, April 19, 2009

Tahniah YB Kenering..

Alhamdulillah. Tahniah kepada YB Toh Syahbandar Hulu Dato Haji Mohd Tarmizi Idris, ADUN Kenering yang telah dikurniakan oleh Paduka Seri Sultan Perak dengan Darjah Kebesaran Darjah Paduka Mahkota Perak (DPMP) yang membawa gelaran Dato. Penganugerahan ini adalah pengiktirafan kepada segala jasa dan bakti YB kepada masyarakat setempat khususnya dan negeri Perak amnya.
Mengenali YB Dato, daripada penjawat Penyelia Kanan Kemas, Naib dan seterusnya Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Gerik, Setiausaha UMNO Bahagian Gerik dan seterusnya berpindah ke Parlimen Lenggong apabila pensempadanan semula kawasan Pilihanraya 2004, YB Dato seperti mana 'sifu' nya YB Mantan MB Perak ke 9 dan bos serta sahabatnya YB Dato Hasbullah, beliau cukup mudah didekati.
Memenangi DUN Kenering dalam Parlimen Lenggong pada 2004 dan 2008, seperti mana sifu dan bos serta sahabatnya di Gerik, mereka adalah sebahagian daripada wakil rakyat yang telah lebih dahulu mengamalkan konsep 'Rakyat didahulukan..'.Bukanlah satu kesukaran untuk menemui YB Dato, sepertimana 'sifu' dan bos serta sahabatnya di persekitaran rakyat biasa dengan santai di Parlimen Lenggong dan Gerik. Amat menarik untuk melihat dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan, YB Dato bersama bos dan sahabatnya YB Dato Hasbullah, tidak ada sempadan antara Parlimen Lenggong dan Parlimen Gerik. YB Dato kadang - kadang di Gerik bertemu rakyat, YB Dato Hasbullah kadang - kadang di Kenering bertemu rakyat. Semuanya atas dasar kepentingan penduduk di Hulu Perak yang masih bergantung dengan kekuatan wakil rakyat yang amanah, bertanggungjawab dan mendahulukan rakyat.
Kita di Gerik, tumpang berbangga, doakan semoga dirahmati Allah..teruskan khidmat bakti kepada agama, bangsa dan negara.

No comments:

Post a Comment