::

:::

Friday, April 10, 2009

Kereta PAS, kereta BN..

KERETA MEWAH. Kalau UMNO bawa mereka kata rasuah. Sombong. Ego. Sampai ada Ketua Cawangan siap berikan amaran, jangan bawa kereta mewah sepanjang kempen. MasyaAllah.
P059 baru - baru ini, penyokong PAS hebat dengan pelbagai kereta jenama mewah. Menjalar hebat di P059. Lebih banyak daripada kereta mewah orang UMNO. Tapi kereta mereka bukan kerana rasuah. Itu qada dan qadar Allah. Itupun mungkin sedekah daripada mana - mana taukeh.
Cuma lebihnya, kereta mereka penuh dengan poster dan bendera yang besar - besar. PAS ada. DAP yang tak bertanding pun ada. PKR pun ada walaupun bertanding di Bukit Selambau. Semuanya dalam sebuah kereta. Kereta mewah. Mereka memenuhi jalan di P059.
Tapi kereta UMNO dan BN, itupun nasib baik kalau ada bendera kereta yang kecil. Kereta mewah jauh sekali nak lekat pelekat BN di cermin pun. Apa lagi nak letakkan bendera besar di kiri kanan. Nak lekatkan poster BN di dinding kereta...takut tercalar kereta mewah tu pulak, walaupun tercalar hati melihat gelagat pemandu kereta PAS..penuh dengan bendera dan poster..
Entahlah, semangatpun kecil..

No comments:

Post a Comment