::

:::

Friday, April 10, 2009

Meludah ke langit..

Tersiar lagi. Kononnya akan ada lagi kepimpinan tertinggi UMNO yang akan disiasat. Pelik sungguh. Kita terlalu megah untuk ' meludah ke langit '. Lembaga Disiplin pun seolah seronok benar nak hebahkan. Kepimpinan juga tumpang sekaki. Dan mengadap rakyat, kita juga yang kena perjelaskan.
Bila kita kalah PRU12, hilang cerita tentang ketidak upayaan komponen untuk memenangi hati masyarakat mereka sendiri. Segala yang buruk dihumbankan ke atas batu jemala UMNO. Kita pula seolah mengiyakan. UMNO kena berubah..UMNO kena berubah.
Lepas tu ditambah pula dengan sikap kita memberikan persepsi buruk terhadap UMNO kepada rakyat. UMNO Rasuah. UMNO beri salah tak beri kalah. Sayang sungguh, ketika kita cuba memberikan keyakinan rakyat tentang betapa bersungguhnya UMNO menentang rasuah, menentang politik wang, menjunjung intergriti dan moral, respon yang diperolehi daripada rakyat ialah betapa korupnya UMNO. Persepsi yang gambarannya diskrip dan dilakon layarkan oleh UMNO sendiri.
Hanya kerana segelintir pemimpin yang korup dan tidak bermoral, kita canangkan ke seantero dunia, tetapi impaknya keseluruhan UMNO dilabel dengan amalan rasuah, tiada intergriti. Aduhh..berhentilah. Badan Disiplin tutup mulut dan buat kerja yang diamanahkan. Ambil tindakan secara dalaman. hentikan. Usah bermegah untuk ' meludah ke langit' kerana akhirnya tepercik ke muka sendiri..
Pembangkang, walaupun dengan isu liwat, isu gambar bogel, isu derhaka, isu rasuah, isu perkauman, tidak akan membuka mulut walaupun hanya sebaris ayat...dan rakyat pun melupakannya..

No comments:

Post a Comment