::

:::

Friday, April 17, 2009

Eli, Elizabeth Wong...

Eli atau Elizabeth Wong. Muda. Menarik. Kata PKR antara pemimpin muda wanitanya yang suka bekerja. Tapi rekod Eli sudah tercemar. Rekod cemerlang perkhidmatan tidak boleh menutup kekurangan rekod peribadi. Eli umum letak jawatan. Eli bercuti.
Eli sudah pulang. Cuti pun dah habis. Cerita tentang moral Eli tidak lagi jadi isu. Eli dilantik semula. Eli kekal wakil rakyat. eli dilantik semula sebagai Exco. Eli dan MB Selangor bangga untuk umum Eli sudah kembali. Kembali ke dalam barisan pemimpin tertinggi kerajaan Selangor.
Dulu masa Eli buat sidang akhbar bila gambar prono nya disiarkan dalam internet, di belakangnya berdiri beberapa orang Melayu Islam bertudung labuh. Siap angkat poster. Eli tak bersalah. Kita tahu itu mesti Muslimat PAS. Apa salahnya. Tok Guru kata apa salahnya bertelanjang dalam rumah. Cuma Tok Guru tak jatuh hukum pasal lelaki Melayu Islam yang ada dalam rumah Eli. Yang ambil gambar Eli dalam rumah Eli masa Eli baring dalam keadaan macam tu.
Kita tak mahu tuduh lebih teruk. Kita tak tahu. tapi kalau perempuan macam Eli yang muda dan menarik baring dalam keadaan macam tu dan si lelaki juga ada di situ, kata Nabil, "lu pikir lah sendiri..."

Bagi PKR itu bukan masalah. Bagi DAP itu memang lah tak ada masalah. Bagi PAS pun nampaknya pasal moral dan akhlak nipun tak jadi masalah. Kita pun heran, kalau cerita pasal BN dan UMNO yang belum tentu pangkal hujungnya, habis mimbar masjid, kelas mengaji agama dan ceramah, dibelasahnya cukup - cukup. Pasal akhlak la, pasal moral la dan pasal tak ada iman la. Tapi pasal Eli, ulama ka, imam ka, tok guru dalam PAS membisu seribu bahasa.
Kita nak tunggu respon PAS Selangor. Terutama pemuda PAS Selangor. Kalau penyanyi yang nak cari makan pun mereka berarak membantah, bagaimana pula dengan Eli. Bukti dah ada. Gambar dah ada. Takkan setuju kot..
Kita di Gerik, yang banyak terlibat sebagai Pencegah Maksiat, bantu Pejabat Agama tangkap orang khalwat, kebanyakannya orang PAS..setujuke dengan Eli..

No comments:

Post a Comment