::

:::

Friday, April 10, 2009

RM 1j di Bukit Gantang dan RM2.8j di Bukit Selambau

UNTUK APA ? Mereka tidak akan pernah rasa terhutang budi. Apakah hanya 1,500 undi daripada hampir 14,000 pengundi, yang tahu untuk berterima kasih. Tidak ada apa yang besarnya kepada kesilapan BN, lebih - lebih lagi UMNO. Ketika orang Melayu melihat akhirnya UMNO jauh lebih relevan demi survival Melayu sebagai majoriti dalam tanah air sendiri, mereka, yang ditaburkan dengan budi, akan tetap membalas dengan tuba.
Bukit Gantang dan Bukit Selambau bukan kerana BN kembali memerintah Perak, bukan juga kerana UMNO, tetapi kerana mereka melihat, selagi kuat mereka menghantar mesej ancaman kepada UMNO dan BN, mereka akan memperolehi apa sahaja hajat mereka. Apa guna kembali kepada BN jika mereka melihat pola pengundian yang tidak memihak UMNO dan BN, serta kekurangan kerusi UMNO di Parlimen akan menyebabkan mereka terpaksa dilayan lebih daripada orang Melayu, yang menjadi majoriti di Bukit Gantang dan Bukit Selambau.
Akhirnya Pilihanraya seolah satu perniagaan. Jika untung dengan pendirian mereka hari ini, apa salahnya untuk terus - terusan menghantar mesej ancaman ini kepada UMNO. Dan bagi komponen, jika begitu boleh menguntungkan 'orang mereka' apa salahnya..
Berhentilah memberi dahulu, apa salahnya berjanji dahulu. Di Bukit Selambau calon mereka dijanjikan jawatan EXCO, dan menang..takkanlah kita tidak punyai kekuatan untuk menghantar balik mesej kepada mereka, hentikan lakonan, tunjukkan kesetiaan dan mereka akan dilayan sewajarnya,..
Di Gerik, calon UMNO hanya menang 24 undi berbanding calon mereka menang hampir 600 undi dalam PRU12 di sebuah Kg Baru..fahamilah mesej mereka..

No comments:

Post a Comment