::

:::

Monday, March 30, 2009

DSD Tajol Rosli yang saya kenali

Dalam kehebatan perhimpunan Agung UMNO, terselit rasa kehilangan yang amat sangat apabila DSD Tajol Rosli, mengumumkan perletakan jawatan sebagai Ketua uMNO Bahagian Gerik, rentetan daripada perletakan jawatan sbagai Pengerusi Perhubungan UMNO Perak dan menolak tawaran semula sebagai MB Perak ke 11.
Tulisan peribadi ini khusus sebagai penghargaan kepada DSD. Saya yang bermula sebagai ahli UMNO yang begitu kritis terhadap kepimpinan UMNO Gerik pada awalnya, akhirnya akur bahawa DSD adalah pemimpin terbaik yang pernah dilahirkan oleh UMNO Gerik.
DSD penuh dengan kehemahan budi yang tinggi. DSD tidak pernah meletakkan label MB dalam persekitaran kehidupan beliau.Amat terhutang budi kita kepada DSD. Satu anugerah terbesar buat saya, apabila DSD meletakkan saya, seorang kelahiran kampung yang membesar di persekitaran sawah padi, ke satu jawatan yang membolehkan saya dihormati oleh masyarakat UMNO, di terima oleh penjawat tinggi di Hulu Perak, membuatkan suara saya didengari dan lebih daripada itu memberikan ruang besar untuk saya berkhidmat dengan berkesan kepada masyarakat. Tanpa itu semua saya mungkin hanya seorang guru kecil yang tidak dikenali.
Terima kasih DSD, saya kehilangan pemimpin yang amat saya hormati, semoga DSD dan keluarga sentiasa dalam perlindungan Allah s.w.t.

No comments:

Post a Comment