::

:::

Saturday, April 18, 2009

Adil hanya jika sebelahi mereka..

Itulah mereka. Jika keputusan menyebelahi mereka maka adillah mahkamah. Adillah hakim. Bebaslah sistem kehakiman. Tapi kalau tidak menyebelahi mereka, masa tu semuanya tak betul tentang sistem kehakiman negara. Itulah Ngeh daripada DAP dan Nizar daripada PAS.
Kita pun, rakyat kebanyakan yang duduk di kampung tahu bahawa kalau hakim dan mahkamah dah jatuhkan hukuman, maka itulah hukumannya, itulah keputusannya yang kena dipatuhi. Tambahan pula yang buat keputusan adalah badan tertinggi kehakiman, Mahkamah Persekutuan.
Mereka ini tidak pernah terfikir pasal kegawatan ekonomi. Tidak pernah terfikir pasal kepayahan rakyat. Apa yang mereka fikirkan dan lebih berminat untuk bersungguh - sungguh adalah untuk kekalkan kenikmatan yang mereka nikmati dulu bila jadi MB dan EXCO. Sampai seronok naik Camry, nak dipulangkan pun agak keberatan.
Sudah - sudahlah Ngeh dan Nizar. Dah ditakdirkan jadi pembangkang, jadilah pembangkan yang berkesan. Dulupun BN dah jadi pembangkang selama 11 bulan. BN tak terfikir pasal politiking. BN jadi pembangkang yang perjuangkan nasib rakyat. Tentang segala perkara yang difikirkan tidak bermanafaat kepada rakyat. Sehinggakan 3 DUN mereka pun tinggalkan mereka kerana tidak bersetju dengan mereka. Apa nak diratapi lagi. Kepada Nizar, tumpukanlah kepada Bukit Gantang. Satu lagi amanah yang rakyat letakkan kepada Nizar.
Dulupun Nizar juga bacakan...'sesungguhnya kekuasaan Allah mengangkat sesiapa yang dikehendakkiNya sebagai pemerintah, dan kekuasaan Allah jugalah yang berkuasa menurunkan mana- mana pemerintah yang dia kehendaki, kekuasaan Allah untuk memuliakan sesiapa yang Dia kehendaki, dan kekuasaan Allah jugalah sesiapa yang hendak dihinakan..'

No comments:

Post a Comment