::

:::

Monday, April 20, 2009

Siva..tak faham atau sayangkan Camry..

Setiausaha DUN Perak, keluarkan notis persidangan DUN selepas perkenan Paduka Seri Sultan yang telah menandatangani perkenan. Siva bertindak balas. Setiausaha Dewan katanya digantung. lepas tu dilantik pula Misbahul Munir bekas Setiausaha Politik Nizar. Ini lantikan kedua Misbahul Munir. Dulu masa sidang bawah pokok, MB lantik Misbahul Munir jadi Setiausaha DUN. Mungkin lantikan masa tu mereka sendiri pun tak berapa pasti sah ke tak sah. Maklumlah sidang pun dibawah pokok. Jadi Siva lantik sekali lagi.
Penjelasan SUK tentang kedudukan Setiausaha Dewan dicatatkan supaya rakyat tidak keliru.
" Jawatan Setiausaha Dewan adalah Pegawai Tadbir dan Diplomasi Gred DG 52 yang diluluskan pihak berkuasa negeri melalui waran perjawatan yang ditandatangani oleh YAB MB dan memerlukan kelulusan JPA. Selepas itu SUK akan mengeluarkan surat rasmi perlantikan. Mana-mana pihak selain daripada JPA, kerajaan negeri dan SUK tidak mempunyai sebarang kuasa untuk memecat atau menggantung Setiausaha Dewan.."
Ayo..yo..yo..Siva, sebagai peguam takkan perkara semudah itupun tak tahu. Tidak ada niat baik yang ada kecuali untuk mengelirukan rakyat. ataupun kerana memikirkan 7 Mei ini maka tamatlah kuasa dan gelaran sebagai Tuan Speaker. Seperti mantan MB Nizar, janganlah pula lepas ni sayang pula nak pulangkan balik Camry. Beli tu dengan duit rakyat..
Siva kata 'nak dapatkan penjelasan Paduka Seri Sultan...' Aduh..sembah derhaka namanya tu..

No comments:

Post a Comment