::

:::

Sunday, April 19, 2009

'Rakyat didahulukan'..Tahniah ketiga...

Alhamdulillah. Mula - mula PM. Lepas tu TPM. Terbaru kita rasa amat bangga apabila Timbalan Menteri di JPM, YB Ahmad Maslan, yang bertanggungjawab kepada FELDA memulakan program Tidur di Rumah Peneroka. Kita ucapkan tahniah kepada YB Ahmad Maslan. Inilah yang dikehendaki oleh rakyat. Inilah makna sebenar turun padang dan mendekati rakyat. Menyelami akar umbi kehidupan rakyat. Tanpa kompang. tanpa bunga manggar.
Molek benar kalau sepanjang bermalam, YB ke masjid dan surau. Berkunjung seberapa buah rumah peneroka yang daif. Menziarahi yang sakit. OKU. Ibu Tungggal. Tidak perlu acara rasmi. Dipenghujung lawatan buat pula kenduri sekampung. Jangan kira UMNO ke, PAS ke atau PKR ke. Dekati mereka. Kerana selagi kita jauhkan diri daripada mereka jangan haraplah kita dapat sekurang - kurangnya untuk mereka berterima kasih kepada apa yang kerajaan dah buat melalui FELDA.

Kita di Gerik, YB kita dah selalu sangat kita lihat duduk bersama rakyat. Kadang - kadang berkain pelikat, berbaju batik dan seret kasut kulit tanpa stokin. Rakyat cukup senang..

No comments:

Post a Comment