::

:::

Saturday, April 11, 2009

Kabinet Bayang atau Gila Bayang..

Anwar Ibrahim lagi. Lepas DS Najib jadi PM dan umum Kabinet, rupanya itulah pendedahan besar yang dijanjikan di Bukit Lambau. Belum putus asa lagi rupanya. Masih lagi mengidam jawatan PM. Masih lagi nak bertakhta di Putrajaya.
Entahlah. Ketika kerajaan bertungkus - lumus menangani kegawatan ekonomi global, masih lagi ada politik Gila Bayang sebegini. Dulu bersidang di bawah pokok, sekarang dah tubuh kabinet bayangan pula.
Hairannya, kenapa perlu ada respon daripada kita. Lagi lah pelik melihat jawapan beberapa orang pemimpin UMNO dalam Awani yang kata baik, dan diharap dapat membantu kabinet yang ada. Berhentilah kita daripada memberikan respon kepada benda - benda mengarut macam ini. Memang itulah yang dikehendaki oleh Anwar. Kabinet bayangan yang sepatutnya dilihat seperti 'lawak bodoh politik' pun nampak menggusarkan kepimpinan kerajaan.
Lantak lah mereka dengan bayangan dan impian mereka. Tidak ada apa untungnya dan niat ikhlasnya dalam membentuk kabinet bayangan. Jangan dilayani. Jangan seolah-olah kita pula memberi iktiraf kepada mereka sebagai 'polis' dan 'hakim' kepada perjalanan kabinet hari ini. Kita ada mandat rakyat. Buat sahaja kerja kita. Biarkan dia dengan Gila Bayang nya terhadap Putrajaya.
Kadang - kadang, menteripun jadi gusar benar terhadap apa sahaja yang dibuat Anwar..walaupun Anwar buat lawak..

No comments:

Post a Comment