::

:::

Saturday, April 18, 2009

BN mungkin tak bertanding PRK Penanti..

Mungkin. Tapi secara umumnya nampak pelik. Belum ada dalam sejarah mana - mana negara parti pemerintah tidak bertanding dalam mana - mana pilihanraya kecil. Belum ada bukan bermakna tidak boleh..
Kita juga pun rasa memang patut tak payah bertanding. Ini strategi PKR. Strategi Anwar. Tanpa PRK, PKR seolah - olah tidak mempunyai sebarang agenda untuk disampaikan kepada rakyat. Anwar pun tenggelam dalam kesungguhan kerajaan mengatasi kegawatan ekonomi global. Kesungguhan kerajaan merealisasikan matlamat 'Satu Malaysia.Rakyat Didahulukan. Prestasi Diutamakan'.
Kita bersetuju apabila ada penganalisis politik menganggap inilah strategi Anwar untuk mewujudkan kesinambungan gelombang dan semangat PKR melalui PRK sehingga PRU13. Kita percaya akan ada lagi PRK atas alasan yang remeh - temeh. Itupun ditempat yang dia rasakan boleh menang balik.Persetankan pasal wang rakyat yang dibelanjakan untuk PRK.
Penting pada Anwar ialah penerusan gelombang penyokong PKR. Tidak penting kepada PKR tentang wakil - wakil rakyat pilihannya yang terjerumus satu - satu dalam masalah moral, penyelewengan dan rasuah. Yang penting pada Anwar, jika ada PRK, bolehlah berceramah saban malam. Usah pedulilah jika apa yang diceramahkan itu fitnah ke, hasutan ke, atau Melayu sama Melayu pecah relah.
Tapi kadang - kadang, apa salahnya BN bertanding di Penanti. Kita percaya pengundi Penanti cukup bijaksana. Takkan mereka bersetuju dengan PKR yang kekalkan EXCO yang gambarnya yang mengghairahkan tersiar di internet...

Kita di Gerik, di Medan Takong, ada kawan kata YB Eli tu EXCO @#&%*...

No comments:

Post a Comment