::

:::

Monday, March 1, 2010

Selepas Fairus, siapa lagi..

Semalam, bekas TKM 1 Pulau Pinang, keluar PKR dan menyertai UMNO. Ini rentetan yang berterusan nampaknya yang mula menimpa PKR. Satu persatu..kita yakin kan ada lagi gerombolan yang lebih besar yang tidak mahu turut serta berada dalam gerombolan yang mengkhianati agama, bangsa dan tanah air. Gerombolan yang membuka ruang kepada minoriti 'meminta peha selepas mendapat betis'. Membuka ruang kepada pemimpin yang sedikitpun tidak menyenangi Islam, menunjukkan kesanggupan mereka untuk menjadi celupar tentang Islam. Membuka ruang kepada mereka yang selama ini amat sekali beranggapan Melayu ini sebagai bangsa kelas dua yang hanya layak menjadi budak suruhan, untuk melaksanakan impian mereka menjadikan Melayu ini terus menjadi budak suruhan.

Tahniah lah Fairus. Mungkin dah agak terlambat tapi bukan lah pula penghujung. Kepada yang lain yang masih dalam gerombolan yang terus - terusan 'mengenakan' bangsa Melayu yang lemah lembut, santun dan pemaaf ini, tunggu apa lagi..

Kalau kita dah sampai peringkat kata mereka banjingan dan baluci, buat apa lagi kita dalam gerombolan tu..keluar cepat - cepat..


Begitulah hebatnya DAP. Bukan setakat boleh buatkan UMNO dan PAS bertelagah, UMNO dengan Komponen bertelagah, tapi sama - sama dalam Pakatan pun boleh bertelagah. Pandainya DAP ni, perkara yang diganggunya pun perkara yang menimbulkan polemik sesama Melayu dan Islam. Contohya tentang Maulidur Rasul. Gamaknya DAP dah buat kajian mendalam tentang Maulidur Rasul ni. akan ada ulama kata boleh. Ada ulama kata tak boleh. jadi berperanglah sesama Islam tentang boleh ke tak boleh, afdal ke tak afdal Perarakan Maulid. Yang sepatutnya kita sepakati, mengapa perarakan yang menghubungkan silaturrahim sesama Islam dalam memperingati Maulidur Rasul itu yang nak ditiadakan oleh DAP..apa yang tersiratnya..Gamaknya selepas ini kalau DAP kata tak perlu Azan dengan pembesar suara, nanti ada yang kata zaman Rasulullah dulu mana ada pembesar suara, semata - mata nak iyakan DAP..aduhh..politik Melayu Islam kini..

Kita di Gerik..mengalu-alukan kembali semula Pak Leman bekas Pengerusi Bahagian Penaja PKR Gerik ke UMNO..ahlan wassalam..

No comments:

Post a Comment