::

:::

Thursday, March 4, 2010

Zahrain, Tee Beng dan Mohsin..Zul bila lagi..

Dah 3. Katanya ada lagi. Anwar pun nampaknya senyap aje. Tak seghairah masa war - war pasal 16 September, nak tubuh kerajaan secara haram. Tak seghairah masa Nasaruddin Bota lompat sekejap dan kembali ke UMNO. Maha Besar Allah. Skrip, Papan Cerita,Produser dan Pengarah asalnya direncanakan oleh Anwar sampai rombongan Ahli Parlimen yang berkampung di Taiwan pun dibuntuti, diketuai oleh Tian Chua sehingga menempuh taufan yang melanda Taiwan masa tu. Begitulah keghairahan Anwar. Masa itu pakatan pembangkang tak kisah pun pasal demokrasi ke tidak, wajar ke tidak, bermoral ke tidak, hormati pengundi ke tidak, katak ke tidak asalkan cita - cita menduduki Putrajaya dicapai.

Tetapi, sungguh..negara ini negara yang amat dirahmati Allah. negara yang dilindungi Allah. Bukan hanya dilindungi daripada petaka  yang saban menimpa negara lain,sama ada petaka alam atau  petaka sesama manusia warganya. Allah merahmati negara yang dicintai ini. Dan Allah sebenarnya melindungi kita daripada bencana lebih besar apabila bukan setakat menggagalkan segerombolan  politikus, yang rakus mengancam agama, bangsa dan tanah air. Bahkan Alllah menunjukkan kekuasaan Nya yang Maha Besar , apabila gerombolan ini mula diporak porandakan sedikit demi sedikit. Apakah itupun kita gagal untuk melihat bahawa Allah memberikan pengajaran besar kepada kita..

"" Katakanlah (wahai Muhammad): Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.""

No comments:

Post a Comment