::

:::

Sunday, June 7, 2009

Cuti Rehat: Ziarah Mentua..

Jumaat hingga Ahad baru ni, teman berehat le sekejap dari mencatat sesuatu di blog ini. Menziarahi mentua di Kepala Gajah, Simpang Ampat, Tasek. Cuaca di kampung mentua ni panas sungguh. Tidak kemana le teman ngan anak - anak. Memerap di rumah ajelah. Lagipun, bukan le selalu teman balik bercuti ke rumah mentua. Jadi teman manfaatkan untuk bersama mentua. Tiada blog, tiada beli belah.
Di kampung mentua pun sekarang ini, pembangunan begitu pesat. Perniagaan dan perumahan bagaikan cendawan lepas hujan. Cuma teman harapkan pembangunan yang pesat ini tidak akan meminggirkan orang Melayu di situ. Biasalah, orang Melayu kadang - kadang gagal menatasi cabaran akibat kepesatan pembangunan. Tambahan dengan nilai tanah yang semakin melambung di situ, teman harap masyarakat Melayu di kampung mentua teman akan terus bertahan, dan lebih penting turut sama dalam kepesatan pembangunan di situ. Jangan le nanti di tanah kampung halaman kita pun, anak -anak kita hanya jadi kuli sahaja di kedai orang..
Kita di Gerik, ada kawan yang mampu jual barangan runcit dan keperluan harian dengan harga yang jauh lebih rendah daripada kedai lain di bandar Gerik, tapi orang kita ni kadang - kadang ada penyakit tidak berminat nak beli di kedai orang kita..macam-macam hal..kalau tak percaya hubungi Nizam Ikan Bilis..mulakan langkah untuk kempen 'Belilah Di Kedai Orang Kita'

No comments:

Post a Comment