::

:::

Tuesday, June 2, 2009

Husam Musa..memusuhi UMNO tapi menyayangi DAP..

Husam Musa umum bertanding Timbalan Presiden PAS. Husam Musa buat sidang akhbar di Ibu Pejabat PAS untuk umum bertanding. Sama macam Anwar Ibrahim buat sidang akhbar umum bertanding Timbalan Presiden UMNO lawan Almarhum Tun Ghaffar. Husam Musa dan Anwar Ibrahim sememangnya sama. Marahkan UMNO tapi sayang benar kepada DAP.
Kitapun tak faham bagaimana orang macam Husam Musa ada dalam PAS. Berjawatan pula tu. Husam Musa membawa pendirian yang tidak mencirikan PAS sebagai parti yang kononnya membawa imej kesucian Islam. Kepada Husam Musa, DAP nampaknya lebih Islamik, lebih berjasa kepada kesuburan Islam di Malaysia, lebih boleh dimakan sembelihannya, lebih afdal bacaan ayat suci al-Quran nya, berbanding UMNO, walaupun DAP terlalu amat jelas menolak sebarang impian PAS menubuhkan negara Islam Malaysia.
Selain dengan kenyataan umum kononnya UMNO itu tidak Islamik, apakah membina masjid dan surau yang kemudiannya dijadikan medan untuk PAS memaki hamun UMNO merupakan satu dosa besar UMNO? Apakah kewujudan SMK Agama dan bantuan kepada SAR juga satu dosa besar UMNO?Apakah kesempurnaan pendidikan yang disediakan sehingga terlahirnya sebegitu banyak profesional Islam dan para ulama juga satu dosa besar UMNO? Apakah kesungguhan UMNO menyediakan kemudahan prasarana sehingga merata ceruk kampung juga satu dosa besar UMNO ? Apakah keamanan, kesejahteraan, kemakmuran yang kita nikmati hari ini juga satu dosa besar UMNO ? Apakah ura - ura untuk muzakarah PAS-UMNO juga satu dosa besar kepada pemimpin PAS yang cadangkan muzakarah ini?
Entahlah, gamaknya ugutan DAP supaya langkah mayatnya dulu kalau nak tubuhkan negara Islam, halal pula disisi Husam Musa. Gamaknya idea wakil DAP asyik tentang cerita nak besarkan ladang babi, juga halal disisi Husam Musa. Gamaknya jugalah, wakil DAP protes kerana azan dilaungkan di Selangor, juga halal juga di sisi Husam Musa. Gamaknya Ustaz Karpal Singh, Ustaz Lim Guan Eng, Ustaz Lim Kit Siang, Ustaz Ngeh dan Usta Nga tu, bagi Husam Musa jauh lebih Islam dan beriman daripada Ustaz-Ustaz dan Ulama yang menyokong UMNO. Lagipun, mengundi PAS kan dah terjamin masuk syurga..
Teman tak kata PAS. Teman kata Husam Musa. Hanya Husam Musa. Sebab teman nampak Husam Musa dengan Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng ini nampaknya beria - ia sungguh nak tumbangkan UMNO-BN. Cuma teman tak berapa pasti, siapa mengetuai siapa. Yang teman nampak, PAS seolah tak boleh nak sebut pasal hudud pun, nanti berdehemlah Lim Guan Eng dengan DSAI ni..macam Husam Musa debat dengan KJ..dah terlajak cakap tentang hudud,walaupun itulah yang menjadikan PAS disokong, akhirnya terpaksa diperbetulkan, hanya kerana takutnya PAS kehilangan DAP dan PKR..
Kita di Gerik percaya, majoriti ahli PAS tidak bersetuju dengan Husam Musa dan sebahagiannya juga bersetuju, UMNO telah terlalu banyak jasanya dalam mendaulatkan Islam di Malaysia..iyalah, bercakap dan mengkritik memanglah hebat..tambahle pula kalau dapat mimbar Jumaat..hebatnya pula yang jadi khatib tu pula Cikgu ke Ustaz ke..anak murid dalam kelas pun kita tak terjaga dan berikan P&P yang sempurna..bercakap memang sedappp..

No comments:

Post a Comment