::

:::

Thursday, May 28, 2009

DAP,PKR dan PAS..sokong Chin Peng balik..

Dr.Tan Seng Giaw (DAP), Ten Chua dan Mustaffa Kamil Ayub (PKR), Salehuddin Ayub (PAS). Itu kenyataan dalam Utusan Malaysia dan Berita Harian hari ini. Sehati sejiwa sungguh lah. Kerana sebantal, setilam akhirnya mimpi pun serupa. Kalau DAP dengan PKR, taklah hairan. Kalau Dr.Tan Seng Giaw dengan Ten Chua, pun kita tak hairanlah. Tapi ini Salehudin Ayub. Ini PAS. Ini Parti Islam kata mereka. Parti Melayu.
Allahuakbar. Nampaknya kepentingan politik membeku matikan jati diri. Kalau dulu kata berkawan dengan syaitan pun boleh, nampak gayanya bersama komunis pun dah tak kisah. Nampaknya tidak berbaloi lah bekas askar dan polis yang cintakan PAS selama ini. Tak berbaloilah rasanya sayang sangat orang kampung yang percaya sungguh kepada PAS yang saya percaya generasi dulunya amat menderita kerana kezaliman komunis ni..Gamaknya lepas ni Chin Peng pun boleh bertanding wakili pakatan..
Teman tak tahulah terkata apa..teman siarkan petikan tragedi keganasan komunis yang ditanggung oleh Prof.Dr.Amat jauhari (UPM) seperti mana disiarkan dalam UM halaman pertama 28 Mei 2009..

" ...bapanya dan bapa saudaranya diikat dengan tali. Mereka disiksa, seluruh tubuh ditetak dan ditakik-takik sebelum disembelih,"katanya ketika mengimbas kejadian pada akhir Jun 1945 semasa pemerintahan Bintang 3 Komunis selama 14 hari selepas Jepun menyerah kalah....."
Kita di Gerik nak cadangkan supaya keganasan komunis ini disiarkan setiap hari di TV atau akhbar, terutama bagaimana menderitanya polis, askar dan Melayu dikampung..

No comments:

Post a Comment