::

:::

Monday, May 25, 2009

Hindraf: Dimana bumi dipijak...

Hari ini ke Pejabat Audit. Urusan kerja. Dalam perjalanan pergi, fikiran berkisar tentang amaran PM kepada Hindraf. Hindraf kan pertubuhan haram. Jangan disebut pun dalam mana - mana media. Jika setiap kali mereka cuba bangkit, kita paparkan dalam media, yang haram pun nampak seperti ada pengiktirafan. Kalau yang bangkitkan kenyataan bodoh tu ialah Manoharan, sebutkan Manoharan, jangan sebut Hindraf. Kalau yang bangkitkan tu Uthhayakumar, sebutkan Uthayakumar, jangan sebut Hindraf. Jangan berikan sesempit ruang manapun dalam media untuk warwarkan nama Hindraf. Kalau nak sebut juga, tambahkan pertubuhan haram Hindraf. Kalau nak lebih ngeri lagi sebutkan pengganas sosial Hindraf.
Kita kadang - kadang berikan terlampau banyak ruang untuk mereka bangkit. Tidak perlu sebarang iklan percuma untuk mereka. Kalau Manoharan yang mengancam keselamatan, tangkap Manoharan tanpa sebutkan Hindraf. Hindraf haram. Tidak perlu liputan. Mereka juga menggunakan provokasi yang mereka tahu tidak akan berjaya tetapi disebabkan liputan terhadap mereka, mereka berjaya. Dulu siapa kenal Manoharan dan Uthayakumar.
Dalam kita tidak memberikan mereka publisiti percuma, Hindraf kena diberikan peringatan. Hindraf kena diperingatkan tentang betapa bernasib baiknya mereka menjadi warga Malaysia. Mereka kena diperingatkan betapa bertuahnya mereka menjadi warga negara di mana tuan rumahnya adalah orang Melayu. Peringatkan mereka, kalau mereka warga negara di India, ibunda asal mereka, nasib mereka mungkin jauh lebih teruk daripada apa yang dinikmati oleh masyarakat India di Malaysia. Mungkin 5 pemimpin Hindraf tak merasa jadi peguam pun. Apatah lagi nak jadi Wakil Rakyat.
Sedar diri lah..ambillah pengajaran yang diperolehi oleh pengganas Tamil Eellam di Sri Langka. Kerana tidak tahu di mana bumi berpijak, di situ langit dijunjung, akhirnya yang menderita minoriti Tamil juga..
Kita di Gerik..heran dengan Melayu yang beria - ia menyokong pertubuhan haram Hindraf ni..takkan tak belajar apa yang berlaku di Fiji, sehingga Rabuka terpaksa rampas kuasa, supaya tidak diperintah minoriti India..

No comments:

Post a Comment