::

:::

Sunday, May 24, 2009

Puasa ke berlapar...

Nah..ni EXCO Perak yang diperjuangkan benar oleh Nizar..yang bersungguh benar di pertahankan oleh Nga dan Ngeh.. Ini yang nak perjuangkan Islam dan Melayu..

Ni pula Exco baru BN..fikirkanlah tentang
Agama bangsa dan tanahair..


Malam nipun kita tertarik lagi dengan satu berita. Tapi agak istimewa juga dan teman pun menung panjang juga..Nga DAP yang bacakan ayat suci Al-Quran masa di Bukit Gantang dulu tu dan disambut takbir pula oleh penyokong PAS masa tu, buat pengumuman istimewa pula. Lepas dapat keputusan yang tidak memihak kepada mereka, Nga DAP pun umumkan akan 'berpuasa' selama 3 hari sebagai bantahan. Semua boleh datang dan sertai. Kata Nga DAP, orang Islam PAS pun akan turut serta. Perasminya Nizar.

Fatwa Nga DAP, orang bukan Islam akan berpuasa 3 hari, setiap 4 jam boleh ambil minuman tapi tidak boleh makan sehingga cukup 3 hari. Nanti kena qada' gamaknya. Nga DAP pun nasihatkan Islam PAS dan PKR yang turut serta supaya jangan lupa sahur dulu (utk dapat pahala sunat). Berpuasa sehingga sampai waktu berbuka. Puasa juga 3 hari. Sepanjang peristiwa puasa tu semuanya akan ada di Pejabat DAP depan SUK tu..Berbuka tak apale ada kedai mamak kat bawah tu, tapi solat kena naik Pejabat DAP, mungkin Nga dah sediakan sejadah.


Nga juga umumkan Majlis penutup di Markas PAS, juga oleh Nizar. Ada solat hajat juga diadakan. Jangan nanti doakan macamana PAS doakan Tun M semasa solat hajat perdana di Stadium Sultan Mohamed keIV dulu masa kes Anwar Ibrahim, doakan supaya Tun M diturunkan bencana.. tapi sampai sekarang Tun M nampak sihat walafiat. Bahkan kata kawan teman, muka Tun M tu nampak lebih bercahaya daripada sesetengah Ulama PAS. Tambah le kalau nak banding dengan seri muka DSAI ke, Mat Sabu ke, Ahmad Awang ke, Husam Musa ke..lagi le kalau nak dibandingkan dengan muka Hindraf yang berjambang tu..nampak cerah dan tenang sikitpun dia kata sejuk tengok muka Nasharuddin Mat Isa.Itupun nak dilawan mereka.


Cuma teman agak ragu le.. teman mungkin tidak mendalami tapi adake sunatnya nak lakukan ibadah puasa macam tu. Tambah pula tujuannya pun nak jatuhkan sebuah kerajaan yang dikuasai oleh majoriti pemimpin Islam dan Melayu supaya naik baliklah pemerintahan Nizar PAS dengan 7 exco DAP..halalkah ibadah tu..dan lebih sebak lagi bila yang menganjurkan 'ibadah' tu pula Ustaz Nga DAP..yang teman yakin benarlah tak ada sedikitpun simpatinya terhadap syiar dan kedaulatan Islam..


Kita di Gerik..setahu kita kalau kaum keluarga Ustaz Nga DAP tu dipanggil Illahi, kenale pakai baju hitam, tapi bagi kita orang Islam, putih tulah tanda suci dan bersih..ada ke Islam PAS nak pakai hitam tu..

No comments:

Post a Comment