::

:::

Saturday, May 9, 2009

Salehuddin Ayub: PAS boleh berbincang dengan sesiapapun..

Berita Harian Jumaat 8 Mei 2009. Itu kata Salehuddin Ayub (SA). Ketua Pemuda PAS. Kata SA lagi, 'kita berbaik dengan UMNO dalam entiti kita sendiri dan kita tidak perlu masuk UMNO'. Alhamdulillah. Semoga SA betul - betul jadi seperti Salehuddin al Ayubi, bebaskan Baitul Muqaddis. Itulah kenapa kita dapat selusuri pandangan SA kerana kematangannya dalam berpolitik terutama yang membabitkan kepentingan Islam dan Melayu.
SA patut perbetulkan, musuh sebenar PAS bukan UMNO. PAS sendiri pun menikmati kenikmatan daripada kebijaksanaan UMNO memerintah semenjak merdeka. PAS sendiripun tahu bahawa tidak ada ahli PAS yang mati kebuluran atau dihumban dan didera dalam penjara seperti Guatanamo atau Abu Gharrib. Bahkan masjid yang menjadi tempat PAS memperkukuhkan gambaran Islamik PAS pun dibina atas keprihatinan dan kesungguhan UMNO mendaulatkan Islam.
Tapi bagi PAS, kalau dengan UMNO, sanggup berkerat rotan berpatah arang. Darah UMNO pun seolah - olah halal bagi mereka. Maki hamun dan carut dah jadi salam buat orang UMNO. Harakahpun daripada muka surat depan sampai halaman belakang, semuanya tentang UMNO. Tiada yang baik bagi mereka. Tapi kalau PAS cakap, tetap akan tubuhkan Kerajaaan Islam, dan DAP pun 'berketik' sikit, semua dalam PAS diam seribu bahasa. Ayam sabung PAS yang pantang diberikan ruang akan di carut dan dimakinya UMNO, pun tak terkata apa - apa walaupun DAP kata ' langkah mayatku dulu'. Tambahan lah pula DSAI yang sebut PAS kena berikan penjelasan tentang cadangan Kerajaan Perpaduan dengan UMNO atau nak tubuhkan Negara Islam, ayam sabung dalam PAS bukannya nak pertahankan Presiden mereka sendiri, tapi nampak macam sokong DSAI aje..Bahkan di Penang, DAP tak layan pun YB PAS yang seorang tu..
Ayuh lah Salehuddin Ayub. Gelanggang PRU12 dah lama berlabuh. Beradalah dalam pakatan pembangkang sebagai ayam sabung yang tegak tentang semua perkara yang merugikan Islam dan Melayu. PAS secara mutlaknya memerintah Kelantan dan Kedah. Takut apa pada DAP dan PKR. Tanpa PAS mereka takkan sekuat mana di Perak dan Selangor.. Kalau tak ada DAP dan PKR pun, Kelantan dan Kedah tetap diperintah PAS..tengok mereka bergoyang ke tidak di Selangor dan Perak..
Kita di Gerik, sembang - sembang kecil politik di Medan Takong, PAS dan UMNO, kita sentiasa bersetuju apa sahaja yang dilakukan demi kebaikan Islam dan Melayu dan kritis terhadap perkara yang merugikan Islam dan Melayu..

No comments:

Post a Comment